Aktualności

Projekt z j. niemieckiego

2017-11-20

O korespondencji sztuk można mówić także językiem filmu. Uczniowie klas 2 gimnazjum, mając do dyspozycji kilka surowców wtórnych, z przedmiotów iście użytkowych wyczarowali prawdziwe dzieła sztuki. Funkcjonalność domku dla lalek, plecaka czy też wagi pozostaje bezdyskusyjna. Manualne działania połączyli z instrukcjami redagowanymi w języku niemieckim. Zabawili się podczas dnia projektu w małych techników, doskonaląc tym samym znajomość języka obcego. Ich niepowtarzalne i bardzo kreatywne dzieła pojawiły się w filmach- instrukcjach. Docere, movere i delectare...tak proste i tak przyjemne!

Liderzy wyniki

2017-11-16

Dnia 15 listopada 2017 odbył się kolejny etap LIDERÓW. Uczniowie zmagali się z trzema zadaniami, których treść publikujemy poniżej:

I.

Przyjeżdża wujek Uwe z Lubeki na jeden dzień do Szczecina i chce zobaczyć miejsca, w których się wychował. 
Nie zna jednak współczesnego Szczecina, ale pamięta ten przedwojenny i chce zobaczyć ulice i budynki, które wspomina z dzieciństwa.

Napisał:

Przyjadę koleją na Hauptbahnhof. Chcę zobaczyć fontannę Manzelbrunnen, bo tam zawsze chodziłem z mamą na spacery. Z Tatą wybierałem się do kina UFA-Palast. Dziadek pracował wtedy w wielkim domu towarowym Kaufhaus Gebrüder Horst przy Paradeplatz. Było to niedaleko naszego domu, bo mieszkaliśmy przy Große Wollweberstraße 8 na drugim piętrze. Ale nie wiem, czy ten budynek jeszcze istnieje. Lubiliśmy też chodzić na Königsplatz, gdzie siadaliśmy przy jakimś pomniku z cesarzem na koniu. Ciekawe, co tam jest teraz. Chciałbym jeszcze zobaczyć szkołę, do której chodził Tatuś. To była najlepsza szkoła w mieście. Niestety, nie pamiętam, jak się nazywała. Pamiętam tylko, że obok był dom, w którym się urodziła Caryca Katarzyna II.

Czy pomożecie mi odnaleźć te miejsca?

ZAPROJEKTUJCIE MAPĘ PODRÓŻY PO PRZEDWOJENNYM SZCZECINIE.

II. 

Jesteście członkami zarządu dużej korporacji. Właśnie dowiedzieliście się, że właściciel koncernu planuje otworzyć nową jego siedzibę w Japonii, co wiąże się z redukcją etatów w zarządzanej przez Was placówce. Musicie zwolnić 100 pracowników z 200 zatrudnionych. Działowi produkcji nie można niczego zarzucić. Wszyscy pracownicy osiągają wysokie wyniki, w ostatnim czasie zredukowano także wypadki na hali produkcyjnej do minimum. 

Stoicie przed prawdziwym wyzwaniem. Musicie wskazać 100 osób do zwolnienia.

Czym będziecie się kierować?

Jak zaplanujecie proces redukcji załogi?

Jakie działania podejmiecie, by nie dopuścić do potencjalnego strajku załogi?

Zainspirujcie się następującym artykułem:

http://www.newsweek.pl/swiat/zwolnienia-na-swiecie,46224,1,1.html

III. Powierzono Wam organizację balu charytatywnego, z którego pozyskane fundusze zostaną przekazane do lokalnego hospicjum dla dzieci. Jakie działania podejmiecie, by przedsięwzięcie się powiodło? Dla kogo zorganizujecie ten bal? Jak pozyskacie zbiórkę pieniędzy? Kogo uczynicie patronem przedsięwzięcia? 

Niechaj punktem wyjścia będzie dla Was artykuł:

https://www.wprost.pl/499606/Dziennikarze-dla-chorych-dzieci

JURY MIAŁO NIE LADA PROBLEM... WIELU Z WAS MA NIEZWYKŁE PREDYSPOZYCJE I WYRAŹNĄ CHARYZMĘ, BY PRZEWODZIĆ...ALE! Ko

DO III ETAPU ZMAGAŃ SZKOLNYCH W KONKURSIE LIDERZY

ZAKWALIFIKOWALI SIĘ:

2FBG

Borys Boczar

3AG

Maciej Zarzycki

3BG 

Aleksander Bik

Szymon Szol

1al 

Krystian Zawadzki

1bl

Oliwia Kacprzak

Gratulujemy! Kolejny etap w lutym 2018 roku!