Technologia

Odchodzimy do tradycyjnych sposobów nauczania!

Nadajemy całkowicie nowe znaczenie pojęciu "zajęcia szkolne". Nasza szkoła jako jedyna w Szczecinie uczy swoich uczniów za pomocą iPada. Trzy lata temu rozpoczęliśmy projekt iPad w Szkołach Leonarda Piwoni.

iPad używany jest na wszystkich lekcjach - nauka poprzez aplikacje, praca z internetem oraz materiałami autorskimi nauczycieli (kursy iTunes U oraz książki iBooks) zastępują tradycyjne uczenie. Projekt objęty jest patronatem Uniwersytetu Szczecińskiego, Instytutu Pedagogiki.

Od roku szkolnego 2008/2009 zrezygnowaliśmy z papierowego dziennika zastępując go dziennikiem elektronicznym.

NAUKA Z IPADEM

Niewiarygodnie precyzyjny ekran Multi-Touch. Duży ekran o wysokiej rozdzielczości, z podświetleniem LED, wykonany w technologii IPS. A wszystko to w urządzeniu tak smukłym i lekkim, że wszędzie można je wygodnie ze sobą zabrać. iPad to nie tylko najlepszy sprzęt w swojej klasie — to coś nieporównywalnego z niczym innym. I ma dużą szansę na zawsze odmienić świat edukacji.

APLIKACJE DLA IPADA

Aplikacje na iPada pomagają w nauce zarówno w sali lekcyjnej, jak i poza nią. Od interaktywnych lekcji, poprzez pomoce naukowe, aż po aplikacje użytkowe — każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Aplikacje dla edukacji Gdy masz iPada, szkoła jest bliżej Ciebie, a Ty — bliżej szkoły. Oferta serwisu App Store obejmuje obecnie tysiące apek do pobrania. Uczniowie mogą korzystać z nich przy odrabianiu prac domowych, sporządzaniu notatek lub nauce do egzaminów. Nauczyciele mają do dyspozycji apki pomagające w prowadzeniu lekcji, monitorowaniu postępów i organizacji pracy. A na tym przecież nie koniec.

iTunes U na iPadzie. Apple iTunes U to serwis zawierający ponad 350 000 bezpłatnych wykładów, nagrań wideo, odczytów i podcastów opracowanych przez instytucje edukacyjne z całego świata. Bezpłatne treści w iTunes U publikują tak renomowane uczelnie, jak Yale, Stanford, UC Berkeley, Oxford, Cambridge, MIT, Otwarty Uniwersytet w Pekinie, Uniwersytet Tokijski, a także nadawcy, np. PBS. Oferta obejmuje rozmaite treści — od wykładów i prezentacji po programy nauczania i plany kampusów.

INOWACJA

Dzień w szkole jest lepiej wykorzystany — i przyjemniejszy — gdy możesz wygodnie, za dotknięciem palca, przeglądać strony WWW, napisać wiadomość e-mail, oglądać zdjęcia lub filmy oraz ściągać podcasty. Safari na iPadzie dosłownie oddaje Internet w Twoje ręce. Możesz oglądać całe strony WWW w układzie pionowym lub poziomym na dużym ekranie Multi-Touch. Obrazy są ostre i wyraziste. Tekst — przejrzysty i czytelny. Szukasz konkretnego słowa lub wyrażenia? Skorzystaj z wyszukiwania tekstowego. Z iPadem wynajdywanie informacji w sieci WWW jest łatwiejsze, szybsze i przyjemniejsze.Twoja poczta wygląda teraz zupełnie inaczej i jest dosłownie pod ręką. Oglądaj osobno wiadomości z każdego konta. A jeśli chcesz, wyświetl je wszystkie razem we wspólnej skrzynce odbiorczej. Możesz także porządkować wiadomości według wątków i wygodnie śledzić całe wymiany zdań. W układzie poziomym masz do dyspozycji widok z podziałem ekranu, zawierający otwartą wiadomość i listę wiadomości w skrzynce. Aby zobaczyć samą treść wiadomości, wystarczy obrócić iPada — wiadomość automatycznie ustawi się poziomo i wypełni ekran. W obu orientacjach możesz swobodnie przewijać pocztę i pisać lub usuwać wiadomości, korzystając z dużej klawiatury ekranowej — wszystko za dotknięciem palca.

Każdy uczeń otrzymał specjalnie przygotowane podręczniki, nienosi książek do szkoły. Nauczyciele przekazali uczniom własne materiały autorskie do nauczania wszystkich przedmiotów w formacie pdf oraz kursów iTunes U. Przez jedno kliknięcie uczniowie otrzymają arkusze pracy, które wcześniej trzeba było kserować. Jest to oszczędność czasu oraz papieru.

IPAD DLA KAŻDEGO UCZNIA

iPad jest wyposażony w czytnik ekranu, umożliwia odtwarzanie treści z napisami kodowanymi oraz oferuje szereg innych, innowacyjnych rozwiązań ułatwiających uniwersalny dostęp. Nie trzeba kupować ani instalować żadnego dodatkowego oprogramowania. Dzięki tym rozwiązaniom z iPada łatwiej mogą korzystać uczniowie niedowidzący, niesłyszący lub niedosłyszący, a także niepełnosprawni ruchowo lub z upośledzoną zdolnością przyswajania informacji.